ACTIVITEITEN

Midwinter Scheepshoorn Concert

Het moment waarop een periode van lange nachten en duisternis rechtsomkeert maakt en de dagen weer langer worden wordt in vele culturen gevierd. Dit jaar werd de Winterwende gevierd in het Maritiem District met een Midwinter Scheepshoorn Concert met winterhoornblazers uit de Veluwe, de scheepstoeters en een koor in de haven van het Maritiem Museum en glühwein.

Dit uniek concert dat gecomponeerd door Christine Cornwell (master student Codarts).

Voor meer informatie zie links:
www.midwinterhoornbloazershetslat.nl
www.facebook.com/blaakvrijhaven

Foto’s zijn van fotograaf Gert Jan Pos zie link: www.gertjanpos.com

Etentjes Boompjes

‘Kom je gezellig bij mij eten?’ Met die vraag begon 14 jaar geleden een mooie traditie.

Helen Evenwel ontvangt elke maand medebewoners van haar flat aan de Boompjes voor een gezellig diner aan huis. Veel van haar gasten kenden elkaar voorheen alleen van het samen de lift gebruiken. Evenwel: ‘De etentjes leiden regelmatig tot blijvende contacten. Vaak maken mensen na de maaltijd onderling afspraken om een kopje koffie of een lekker glas te drinken. Verbinden dus. Dat is wat ik doe.’

Helen is ook bestuurslid van de zogeheten Burendag van de Laurenskerk en probeert langs deze weg eveneens leuke dingen te organiseren om mensen te verbinden. Ook als voorzitter van de bewonersvereniging van de drie flats aan de Boompjes wil ze bewoners op een ongedwongen manier bij elkaar brengen.

Wie meer wil weten over haar initiatieven of advies wil bij het opzetten van dit soort ontmoetingen, kan haar mailen: helen@ideeplus.nl

Laurenskerk Burendag

Wat zoeken mensen anno 2017 in de kerk? -Een hoop! Tijdens de Laurenskerk burendag delen de kerkgangers van de Rotterdamse Laurenskerk wat ze zo waarderen aan hun kerkgenootschap. Ben je geïnteresseerd in een middag over inspiratie, muziek en ontmoeting? Kom ook!

Het programma bestaat uit muziek van de Laurenscantorij en Hayo Boerema, voordrachten door Bernard van Verschuer, René van Loon en Jan de Visser en rondleidingen door de kerk. En er is volop ruimte om een drankje te drinken aan de bar en elkaar te ontmoeten.

Laurenskerk Burendag. Zondag 26 november, 14:30-18:00 uur. Vrije inloop.